Jag som är 70 år blev kopplad till barnavårdscentralen

Ett samtal till hälsocentralen om 1177 och covid-19 ställde till det rejält för signaturen Missnöjd patient.

Ett samtal till hälsocentralen om 1177 och covid-19 ställde till det rejält för signaturen Missnöjd patient.

Foto: Maria Hedenlund

Insändare2021-10-22 06:23
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Ringde min hälsocentral strax efter kl 8 en måndag morgon. Dom skulle ringa åter 9.20. Samtalet kom 9.40 från barnavårdscentralen. Vad hände? jag är snart 70 år.

Hon på barnavårdscentralen sa att hon ställde mej i rätt kö och samtalet skulle komma cirka 11.05. Jag väntade och dagen gick. Till slut kom samtalet 16.10.

Vad hände för dom som ringde senare? Fick dom sitt samtal sent på kvällen eller dagen efter? Dessutom fick jag ingen förklaring varför. Jag ville bara ha hjälp att kunna boka ett covidtest via 1177. Kom hela tiden tillbaka till startsidan på 1177. Dåligt skött är det snällaste jag kan säga.