Modern teknik som inte utnyttjas

Insändare2016-06-22 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

I dag har de flesta människor och framförallt företag och institutioner tillgång till e-post. Det gör att jag undrar varför dessa då inte svarar på epost som tillsänds dem. Man annonserar med e-post adress men kräver att den som vill något skall ringa!.

Detta är ett stort hinder för många människor som är hörselskadade och därför skaffat tillgång till Internet. Myndigheter, tandvård, vissa kliniker inom sjukvården, exempelvis hörselvården, har inte kommunikation via internet och e-post.

Privatpersoner som annonserar på Blocket och Lokus svarar inte på e-post detta trots att de har angivit det i annonsen.

Man har inom Luleå kommun och landsbygd gjort satsningar på Internet och fiberoptik för att få en levande bygd med företagande av karaktär e-posthandel. Men vad hjälper det när de som är handlare och dylikt inte svarar på e-post?

Att kolla sin e-post tar inte längre tid än att lägga in annonsen på Blocket eller Lokus.