Jag är mycket besviken på NSD:s dåliga kvalitet på innehållet i de dagstidningar som dagligen ramlar ner i min brevlåda. Eftersom dagens tidning innehåller 75 procent reklam så har jag inte fått den dagstidning jag betalat för. Det ramlar in minst 40 olika reklamblad från olika företag varje vecka gratis, så en dagstidning ska vara en dagstidning inget reklamblad.
Man får inte fylla ut en dagstidning med så mycket reklam, men visst är det ett billigt sätt att försöka lura läsarna på ett intressant innehåll. Det måste bli en billig tidning att tillverka. Eftersom ägarna bor kring Norrköpingstrakten så är dom tydligen inte så noga med vilken kvalitet vi norrbottningar får i postlådan.
Bror Vingestam, Töre
Svar direkt: Vad tråkigt att du är missnöjd med NSD. Jag kan försäkra att vi på redaktionen ger järnet varje dag för att tidningen ska vara så bra det någonsin går. När det gäller reklamen så är detta något av en vattendelare bland er läsare. Många uppskattar annonserna. De har ett läsvärde, och är ett sätt att hålla koll på både bra erbjudanden och på vad som är på gång i länet. Andra tycker att de är störande.
Oavsett vad man tycker så hjälper reklamen till att bekosta vår verksamhet och hålla nere priset på prenumerationerna. På det sättet bidrar de till att vi kan fortsätta bedriva viktig lokal journalistik i Norrbotten.
NSD ägs av Piteå-Tidningen och tidningskoncernen NTM. Det är långsiktiga ägare med stor erfarenhet av branschen och vars huvudsyfte är att ge ut tidningar. Det är för mig alldeles solklart att de inte skulle acceptera en dålig kvalitet.
Kalle Sandhammar
Chefredaktör och ansvarig utgivare NSD