Svar på insändare av Sven Nordmark, NSD den 11 mars
Vad roligt att du kommer och handlar hos oss på Coop Överkalix och att du vill föra fram dina åsikter. Nästa gång är du mer än varmt välkommen att föra fram dina åsikter och funderingar direkt till oss som arbetar i butiken. Vi uppskattar verkligen att få feedback och önskemål från våra kunder för att kunna skapa en butik som våra kunder vill ha med erbjudanden och tjänster som våra kunder önskar.
Ett önskemål som vi har fått är att öka tillgängligheten för våra kunder. Det är kanske inte så många kunder i butiken sent eller tidigt på morgonen, men det är mycket värt för dem att vi har öppet. Det finns människor som kanske inte skulle hinna handla på grund av udda arbetstider eller långa pendlingsavstånd.
Många av våra kunder uppskattar också att vi har en delikatessdisk som är delvis bemannad under dagen. För att kunna driva en delikatessdisk krävs det en hel del kvalitetssäkring, specialinköp, rutiner och annat arbete bakom kulisserna. Det innebär att personalen i delikatessdisken har en specialkompetens för att klara av detta och som inte hela personalstyrkan har. När vi har personalbrist måste vi prioritera varuleveranserna, varupåfyllnaden samt kassaarbetet.
Vi är själva mycket stolta över att kunna erbjuda en delvis bemannad delikatessdisk till våra kunder och hoppas att de flesta ändå är glada att ibland kunna handla från en person i delikatessdisken.
Vi hoppas att du har överseende för att delikatessdisken är stängd ibland och att du blir glad över de gånger som du handlar och faktiskt får personlig hjälp där.
Välkommen in till oss med dina tankar och åsikter!
Sköt om dig!