Man frågar sig hur det kan komma sig, att människorna i det här landet inte ställer till med demonstrationer och kräver bättre service till allmänheten, fram för allt i statliga företag och inrättningar, eftersom det är näst intill omöjligt att ringa dessa och få svar inom rimlig tid.
Varför reagerar och agerar ingen politiker heller?
Man kan behöva prata med en människa om vissa ärenden, istället för en dator. När det gäller skatteverket, har jag i två veckor försökt ring dem, men det har varit mellan 170-200 i telefonkön hela tiden.
När det gäller Telia, mellan 70-100 i kön,
Vattenfall, Transportstyrelsen och SJ likadant, så här är det hela tiden där staten är ägare eller delägare.
Vi hade mycket bättre service på 50-60 talen än idag och jag frågar mig; Hur är det möjligt?
Vart är vi på väg? Varför försämrar man på detta sätt för människorna här i landet.
Är det viktigare för politikerna, att satsa på folk utanför landet än på dem som bott och betalat skatt här i riket.
Det bör vara självklart att man ska kunna ringa ett statligt företag och få svar och slippa dessa långa väntetider i kön.
Regeringen bör sluta avskeda och spara in på folk och anställa mer istället. Spara in på bistånd och andra satsningar utomlands tills man åtgärdat så att det fungerar på olika sätt i vårt eget land.
När det gäller vården, får folk dö i köerna, för att det inte finns plats på sjukhusen, vilket också gäller de som bara ska undersökas.
Inom vården är telefonservicen också så usel, att många äldre hellre ger upp, utan att få kontakt och kanske dör hemma, för att man inte förstår eller klarar av allt krångel med att få kontakt med en sköterska eller läkare.
Det är mycket viktigare för regeringen att åtgärda de här bristerna än ett nytt jobbskatteavdrag, som för övrigt gynnar mest dem själva, fast de gärna pratar om sjuksköterskorna för att det ska låta bättre.