Självscanning och digitala kiosker ska minimera köer

Svar till "Nästan omöjligt beställa kaffe på varuhuset" som var införd i NSD den 9 augusti, skriven av Anneli Nilsson.

Insändarsvar2023-08-16 08:45
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Självklart ska alla kunna köpa en kopp kaffe hos oss på IKEA – oavsett datorvana.

I en insändare i NSD berättar Anneli Nilsson på ett fint sätt om sin man som inte hittade rätt i en av våra digitala kiosker i bistron när han önskade köpa en kopp kaffe hos oss på IKEA i Haparanda. Vi är nog många som kan känna igen oss i situationen där man på en hemsida, vid en biljettautomat eller på en restaurang inte hittar i menyerna och känner sig både lite stressad och irriterad.

Det stämmer att vi på IKEA går mer och mer mot digitaliserade betallösningar på våra varuhus. Bakgrunden är att betalkort, självscanning och att klicka själv är de lösningar som allt fler kunder önskar sig idag – det går fortare och upplevs av många som smidigt.

För att hjälpa våra kunder försöker vi göra våra lösningar så självinstruerande vi bara kan. Dessutom har vi organiserat såväl självscanning som digitala kiosker så att det ska minimera köer. Utöver det är det vår ambition att det alltid ska finnas medarbetare att fråga om man behöver hjälp eller önskar betala kontant. Det enda vi vill är att alla ska känna sig välkomna hos oss – oavsett ålder, datorvana eller hur man önskar betala.

Vi ber Anneli och hennes man om en ny chans och hoppas ni vill besöka vår bistro igen. Våra medarbetare finns till hands för att hjälpa er och alla andra besökare.