Hej Anders och tack för att din återkoppling från din upplevelse av IKEA (NSD 15/7). Vi förstår att du inte är nöjd med 30 dagars leveranstid. Vi jobbar intensivt för att du och alla som bor i Sverige ska ha en bra kundupplevelse oavsett var man bor. Vi ser kontinuerligt över vårt serviceutbud så kontakta gärna kundservice inför ditt köp.
IKEA strävar mot att vara ledande på heminredning i alla kanaler – oavsett om du handlar i varuhuset, på telefon eller i dator och mobilen. Alla artiklar går att beställa till ditt hem, oavsett var du bor. Priset på varorna är detsamma oavsett om du bor i Malmö, Stockholm eller Pajala. Priset styrs av värdet på varan, inte på vart den ska transporteras. IKEA ska alltid finnas nära, oavsett var kunden väljer att möta oss.
Varuhusen levererar till varuhusets närområde. Samtliga varuhus har inte alltid tillgång till alla varor, därför finns även ett centrallager som vi levererar från när du beställer. En effektiv logistik med varor som samlastas möjliggör för oss att ha så låga priser som möjligt så att många människor har råd att köpa vår heminredning.
Som kund har du olika val. Du kan beställa online och få det hemlevererat eller hämta det i varuhuset. Men det lägsta priset får du om du själv hämtar dina varor i varuhuset.
Tveka inte att ringa eller chatta med vår kundservice nästa gång du planerar ditt köp.