Banverket har tappat förståndet. Om man promenerar efter järnvägen vid infarten till Stockholm då hör man kraftiga dunk när varje hjulpar kör över de nedslitna växlarna.
När de snabbgående tågen passerar växlarna är tryckvågen så kraftig att rutorna skallrar för boende vid järnväg.
Om man tar en kikare ock tittar på rälsen när tåget passerar växlarna så ser man en rörelse på rälsen på 3-4 centimeter när varje hjulpar kör över.
En normal människa inser att om man böjer en spik några gånger så går den av så är de också med rälsen den går av. Detta förstår inte banverket.
En inköpare på Banverket sa att förr så köpte man räls med kvalité A. I dag så köper man rälsen från Italien med kvalité C.
För att spara pengar.
Växeltekniken är från 1940-talet. Ingen utveckling har skett.
Jag är flitig tågresenär med miljön i åtanke men när jag ser att för varje år som går så gapar många platser tomma på tågen, många sov- och liggvagnar gapar tomma.
Det finns bara ett ord; skandal. En allvarlig olycka med många döda knackar på dörren.