LLT lyssnar, Lulebo förnedrar

Lyssnar. Insändarskribenten är kund hos både Lulebo och LLT och upplever stor skillnad i attityden mot kunderna.

Lyssnar. Insändarskribenten är kund hos både Lulebo och LLT och upplever stor skillnad i attityden mot kunderna.

Foto: Göran Ström

Norrbottens län2015-07-10 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Jag åker buss flera gånger i veckan och möter LLT:s personal när jag tankar kortet och jag deltar i undersökningar som LLT vill ha utfört. Det jag hittills har mött är en vilja att på alla sätt underlätta för fortsatt bussåkning. Personalen är engagerad i sitt jobb och den undran man framför tycks de ta till sig och visar detta i förbättringar.

Inte konstigt att LLT har rankas så högt på en lista över nöjda kunder i undersökningar över kommunala bussbolag. Allt detta under före detta vd:n Sari Ekbloms ledning.

Jag bor i Lulebos lägenhet. När jag vill ha utbytt något av inredningen, som är från mitten av 70-talet då huset byggdes och som de flesta har fått utbytt, får jag till svar ”Men du ska väl vara glad att andra får det bra”.

Med den hårda styrning av Lulebo – vad kan jag förvänta mig? Samma förnedrande bemötande och det är inte bara jag som bemöts på detta sätt. Och nu har Sari Ekblom blivit likadant behandlad som vi hyresgäster.

Styrelsens/ledningens och politikernas förhållningssätt sipprar ner och visar sig hos personalen som träffar oss boende och konsumenter.

Luleborna har valt fram nuvarande S-ledning att ta beslut om Luleås framtid. Är det så här du som röstat fram de vill att besluten tas och hantering av vår egendom och pengar?