Telia svarar

Norrbottens län2017-08-04 06:00
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.

Svar på insändare 2 augusti: Vi ser ständigt över vårt butiksnät och försöker hitta de mest attraktiva lägena för att skapa så många kundmöten som möjligt. Förutom våra egna, renodlade telia-butiker har vi en handfull återförsäljare som vi samarbetar med, på så vis når vi fler kunder.

I Kiruna finns det en återförsäljare som erbjuder våra mobiltjänster och en god service mot dig som kund.

Anledningen till att vi lägger ner telia-butiken i Kiruna är att vi ser en minskad trend i antalet personer som besöker vår butik.

Likt de flesta andra företag och verksamheter behöver vi besökare för att kunna driva verksamheten vidare. I Kiruna har vi i dagsläget inte underlaget för att kunna driva butiken vidare och vi är övertygade om att vår återförsäljare kommer att kunna erbjuda en likvärdig service.

Telia satsar offensivt på att investera och bygga ut sitt mobilnät och fibernät i Norrbotten.