Det är fem glasverk på rad. De föreställer utsnitt av kroppar, de första kvinnokroppar, de senare omslingrade kroppar av båda könen. Det är inte övertydligt återgivna kroppar, mera anade och så rent vita, liksom antydda under vita lakan. De tre första har titeln Monolit de två senare lite följdriktigt Eden. Det ligger en styrka i Annastina Erikssons försiktiga uttryck, men ju längre dessa väggskulpturer betraktas, desto vackrare framstår kropparna.
Dessa fem är styrkan i hennes utställning, men den omfattar också i övrigt en uppvisning i fint konsthantverk och konst. Hon arbetar med raku, glas, sten och så något som går under benämningen "nakedclay". Det är keramik utan glasyr, men ytbehandlade på annat sätt.
Annastina Eriksson låter "Norrbotten" ingå i många av verkstitlarna, men det är ibland lite svårt att koppla det skapade just till detta landskap eller län. När däremot verken har "norrsken" som en del av titeln är det lättare att se att det är just också detta ljusspel verket ger uttryck för.
Det finns anledning för Överkalixborna att passa på att se Annastina Erikssons utställning innan den tas ner när denna månad är över.