Varför sökte du till Draknästet?
- Jag sökte både finansiering, kunskap och kompetens helt enkelt en bra delägare. Alltså en finansiär som kan ge både pengar och bidra med kompetens till företaget, säger Kristiina Starck, Likolo.
Vad visar du upp för drakarna i programmet?
- Jag visade vår produkt liftcart. Det är en typ av shoppingvagn som underlättar shoppingturer för småbarnsföräldrar som har med sig barn mellan 3-7 år och nyfödda bebisar. Poängen är att man slipper manövrera både barnvagnen och shoppingvagn och lyfta sina barn in i varuvagns korgar.
? Produkten riktar sig mot butikskedjor.
Var det nervöst att stå inför drakarna?
- Mycket, jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Det var något de inte gick att förbereda sig inför. Det kändes som en idrottsprestation.
- De var trevliga, men väldigt kompetenta och hade vassa frågor. Det var en tuff situation.
Kan du avslöja något om hur det gick?
- Det får jag tyvärr inte säga, men jag kan säga att det var både positivt och givande.
Ångrar du att du deltog i programmet?
- Nej absolut inte, det var mycket givande.
Luleåkvinna är med i "Draknästet"
Kristiina Starck, från Luleå deltar i kväll i SVT:s program "Draknästet" som går ut på att visa upp en företagsidé för entreprenörer som kan leda till ett samarbete och finansiering.
Kristiina Starck är tv-aktuell.
Foto: Kurt Engström
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!