Klasskamraterna garvar och kallar honom kändis när han kliver in i NSD:s bil utanför gymnasieskolan i Övertorneå.
Ronnie Lundströmer själv flinar lite och förklarar att han längtar till studenten.
De senaste veckorna har varit minst sagt ganska hektiska för 18-åringen.
Inte nog med att de sista studierna ska klaras av.
Samtidigt har Lundströmer själv klarat av de två första deltävlingarna i Formel Renault.
- Det blir ju en del. Jag for från Knutstorp och premiärtävlingen hem hit, vände och åkte och spelade en basketcup i Göteborg. Sedan for jag hem, och åkte nästan direkt till Karlskoga och körde nästa tävling, berättar Lundströmer, när vi sitter på Hotell Tornedalia och äter lunch.
Och det är därför som NSD har bokat en intervju med Lundströmer.
Han anses vara ett av de mest spännande namnen inom svensk racingsport.
Lämnade framgångsrik karriär
Det är också därför han inför årets säsong lämnade en tio år lång, och framgångsrik, karriär inom gokart för att ta nästa steg - det att prova lyckan i ett riktigt formelbilsmästerskap.
Fast historien om Ronnie Lundströmer börjar långt tidigare än så.
I en minst sagt motorfrälst familj tog det inte många år innan Ronnie själv hamnade på en crossmotorcykel.
Och lika snabbt for han av densamma.
- När jag var sex år ramlade jag av cykeln och skadade mig. Då sa pappa att det kanske skulle vara bättre om jag körde gokart istället, det är ju fyra hjul och lite säkrare, berättar han.
Sagt och gjort.
Gokartkarriären hade börjat.
Och det tog bra fart direkt.
På meritlistan finns bland annat två totalsegrar i Norrlandscupen och flera andra framgångar.
Men ganska fort insåg Lundströmer att han kunde gokart och att det var dags att gå vidare i karriären.
- Om man ska komma någonstans måste man komma bort från gokarten i tid. Blir man kvar för länge blir man som fast, förklarar han.
Det låter som att du har ambitioner?
- Ja, det har jag. Det är ju Formel 1 som är drömmen, det har det ju alltid varit.
Ronnie Lundströmer vet samtidigt att vägen till världens snabbaste motormästerskap är oerhört lång.
Börjat etablera sig
Speciellt när han precis har börjat på det nedersta trappsteget.
Formel Renault-serien i Sverige kan jämföras med en miniatyrvariant av den riktiga F1-cirkusen.
Mästerskapet körs under samma tävlingsdagar som STCC och på samma banor.
- Jag fick en testkörning med ett stall 2008, vi höll kontakten och nu fick jag en plats, berättar han.
Sakta men säkert han 18-åringen börjat etablera sig på allvar i både den nya tävlingsserien och den nya bilen, som har topphastigheter på över 200 kilometer i timmen.
Och flera andra detaljer är mer eller mindre desamma som i formel 1.
Varje team har en stallchef, ett par mekaniker och en teknisk chef.
- Det är en ganska stor apparat kring varje tävling, konstaterar Lundströmer.
Den senaste deltävlingen i Karlskoga innebär en femteplats.
- Det går bättre och bättre. De första gångerna låg jag ett par sekunder efter de bästa. Nu är jag nere på under sekunden. det handlar mer om tiondelar nu. Men allting handlar om vana och teknik. Det finns tekniska hjälpmedel som vi kan använda för att analysera hur vi kört och hur vi ska köra bättre, säger han.
Vad behövs det för andra egenskaper för att bli bra och lyckas inom Formelbilssporten?
- Man ska helst ha talang för att köra bil, det är väl den mest grundläggande egenskapen. Sedan måste du kunna fokusera, det är enormt viktigt. En miss och du kan vara helt borta.
Måste man också vara lite, förstå mig nu rätt, knäpp?
- Jo, visst är det så. Man måste våga göra saker och tycka om hög fart.
Kostar stora pengar
En annan viktigt förutsättningen är ekonomi.
Att tävla i Formel Renault kostar ganska stora pengar.
- Det är ju det som är problemet, det kostar ju så mycket. Man behöver sponsorer och det har vi lyckas få. Annars hade vi inte kunnat köra Formel Renault i år.
Däremot genererar det inga pengar tillbaka. Inte till en början i alla fall.
- Om man vinner serien får du ett test med ett Formel 3-stall i Europa. Så gör du ett bra test får du stora chanser att köra i den serien.
Vad blir nästa naturliga steg för dig i karriären?
- Teamet jag kör för vill satsa lite mer, så de har tänkt att vi ska köra i Europa, i en ny och lite snabbare Formel Renault-serie.
Funderar på att flytta söderut
Lundströmers egen plan är också att satsa ännu mer.
Bland annat finns det tankar på att eventuellt flytta söderut för att kunna träna ännu mer.
- Det funkar att bo här, men givetvis skulle det vara lättare om jag bodde i södra Sverige Jag håller bara igång fysiskt här hemma. Så det blir under träningar, testdagar och tävlingar som jag får sitta i bilen, säger han.
För det går väl inte att ta en gammal Volvo och åka ut på någon enslig skogsväg och träna?
- Haha...nej, det är inte riktigt samma sak.
Stallet som Lundströmer tävlar för heter Trackstar Racing och har sin bas på Mantorp.
Chefen och ägaren heter Åke Jansson och är en stor profil inom svensk racingsport.
"Han har stor potential"
Han säger så här om sin adept:
- Ronnie har stor potential, annars hade jag inte engagerat mig i honom. Det kommer bli bra, det är jag övertygad om. Problemet är ju att han bor i långt ifrån all racing. Men vi ska försöka lösa så han får köra flera test nu i sommar när skolan är slut, säger han och fortsätter:
- Han är lugn, sansad och har helt rätt attityd för det här. Planen är att vi ska ut i Europa nästa år och Ronnie är en del av de planerna.
Lundström själv vill också nå så långt som möjligt.
Och en av förebilderna, som gjort en fantastisk resa, är finske F1-stjärnan Kimi Räikkönen.
Han gick direkt från Formel Renault-serien i England till Formel 1 och senare också världsmästartiteln.
- Det ger ju inspiration att det faktiskt går att lyckas, och att det kan går ganska snabbt också. Många säger ju att det är en jättelång väg. Men den kan bli kort också.