" Hissen lagas omgående"

Lundströms Fastigheter säger angående den krånglande hissen att företaget arbetar med Sveriges främsta hisstekniker hos Schindler för att åtgärda problemen ”. Hissen kommer att vara i drift under morgondagen enligt hissteknikerna.

Hissproblem. Har det varit ofta i den här fastigheten på Kungsgatan 38.

Hissproblem. Har det varit ofta i den här fastigheten på Kungsgatan 38.

Foto: Fotograf saknas!

BODEN2016-02-02 15:48

– Då hissen felanmäls lagar vi detta omgående. De felen som denna hiss haft har varit av olika typ och efter felsökning har fel åtgärdats. Det handlar inte om ett och samma fel som återkommer, säger Lina Lundström, tjänstgörande vd på Lundströms fastigheter.

Företaget beklagar ”mycket starkt de olägenheter" som deras hyresgäster drabbas av vid fel på hissar och dylikt” på Kungsgatan 38 i centrala Boden.

–Vi är angelägna om att ha snabb och relevant respons på de felanmälningar som når oss. Generellt uppmuntrar vi också våra hyresgäster till direkt dialog med oss. Telefonnummer till oss finns anslagna i alla trapphus; såväl för kontakter som görs inom, som utanför kontorstider, säger Lundström.

NSD har ringt men får inte prata med Lina Lundström. Hennes svar kommer per mejl. NSD frågar vad som händer med fakturan från räddningstjänsten som fick ta ut en hyresgäst på grund av hissproblemen.

– Jag kommer att kontakta våra hyresgäster direkt i det berörda huset med svar, svarar Lundström, per mejl.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om