Bodenhotellet om kritiken: "Vi följer vår policy"

Förra veckan skrev Norr Media om skidföreningen Offerdals SK besvikelse på Bodens Bed & Breakfast. Nu svarar ägaren: "Vi har absolut inte vägrat svara på deras frågor" säger Toril Johansen Jansson.

"Vi har absolut inte vägrat svara på deras frågor" säger Toril Johansen Jansson ägare av Bodens B&B.

"Vi har absolut inte vägrat svara på deras frågor" säger Toril Johansen Jansson ägare av Bodens B&B.

Foto: Henny Bucht

Boden2020-06-30 19:45

Det handlar om en avbokning som skedde i och med coronapandemin och den inställda SM-veckan där Offerdal inte fått pengarna tillbaka eller förslag på överenskommelse.

Skidföreningen är upprörda över att ni är svåra att få tag i?

– Jag har varit sjukskriven sedan 10:e mars och har inte haft möjlighet att gå igenom mina mejl. Det var först nu när det blev aktuellt, då de hörde av sig, som jag tittade, säger Toril Johansen Jansson och fortsätter:

– Vi har absolut inte vägrat att svara på deras frågor. Klubbens ordförande har ringt till hotellet och krävt att personalen ska svara på hennes frågor, de bad henne mejla mig och jag har endast fått mejl från klubbledaren. Han mejlade mig 11:e mars och avbokade samt den 23:e juni och frågade om en innestående vecka till nästa år. Men då hade vi fullt.

Vad har ni för policy gällande avbokningar under coronapandemin?

– Vi har bokningsregler som vi följer och vi kan inte göra några avsteg från dem. Den här föreningen har bott hos oss många gånger tidigare och är väl införstådda med vad som gäller. Den som avbokat för nära inpå har fått stå för kostnaden men de avbokningar som skedde i tid förlorade vi alla intäkter på.

Hur ser du på att Offerdal måste betala maten?

– Det är oerhört svårt att hitta en summa för frukosten då den ingår. Vi har dessutom ett lägre pris för föreningar. De betalar inte ordinarie rumspris och har redan erhållit en rabatt.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!