Norrbottens Media får ställa sina frågor via mejl. När det gäller frågan om nedskärningen i Boden så skriver Wickman att det i själva verket är en kundsatsning.
”Vi ser idag att en ständigt ökande mängd kunder gör sina bankärenden via dator och/eller mobil. Samtidigt ser vi en kontinuerlig minskning av antal manuella transaktioner. Det här är ett förändrat kundbeteende som vi i vår tur anpassar oss efter", säger Jenny Wickman.
Hon nämner också i sitt svar att banken finns tillgänglig för kunderna dygnet runt sju dagar i veckan istället för "ett kontors begränsande öppettider."
”Våra kunder behöver inte heller komma till ett kontor för att sköta sina bankärenden utan kan göra det från den plats på vilken kunden befinner sig”.
Finns det risk att fler kontor slås ihop?"Vi kommer även flytta Kalixkontoret till Luleå 17 december. Även där kommer medarbetarna flytta med. Vi har även kontor i Kiruna och Piteå. Men i dag finns inga planer på att fler kontor ska stänga eller flytta", säger Wickman.
Räknar Nordea med att tappa kunder med stängda kontor?"Vi tror på att kunderna stannar kvar på Nordea då vi har en god relation. Våra rådgivare känner många av kunderna och vi hoppas kunna svara på deras frågor eller funderingar. De som vill träffa oss fysiskt kan enkelt boka ett möte med flera rådgivare i Luleå.", säger Jenny Wickman.