Q-parks Vd Peter Ståhlbergs förhoppning är att markägaren tar fram riktlinjer för detta.
– Jag ska kontrollera med Q-Park om man kan skylta på annat sätt. Det är dock inte en apparat som är gjord från den ena stunden till den andra. Q-Park rättar sig efter de lagar och förordningar som finns. Det kan vi inte göra mycket åt. Det kunden kan göra är att kontakta Q-Park själv, säger Catrina Wikström, driftchef på fastighetsförvaltningen.
Enligt vd Peter Ståhl har kunden fått kontrollavgift beroende på att det inte fanns en synlig p-skiva i framrutan. Å andra sidan har Q-Park en överenskommelse med markägaren att man inte ska utfärda kontrollavgifter för badgäster.
– Det är inte helt lätt för våra p-vakter att avgöra vem som utgör en badgäst, säger Ståhlberg.
Enligt honom har man nu lagt in denna "regel" i handdatorn så vakterna vet om den.
– P-skiva gäller i tio timmar på området. Om p-skivorna är slut så räcker det med att skriva ankomsttid på en manuell lapp. Men jag förstår inte hur vi ska kunna skylta upp det. Vi vill gärna ha smidigare lösningar som nu med en p-skiva.
Peter Ståhlberg, vd för Q-Park hälsar också att nu är Bo Nilssons p-bot makulerad.
Något som han själv inte kunde lösa i kontakten med p-bolaget.