I år deltog 18 butiker i Bodens centrum för att skapa det snyggaste fönstret. Det har blivit en tradition att butikerna täcker sina skyltfönster under veckan innan för att sedan från klockan 12 skyltsöndagen visa upp dem.
Bodens verksamhetsledare Rikard Mattsson tycker det är kul att så många butiker engagerar sig.
– Tävlingen skapar en känsla av att julhandeln drar igång på allvar, lite som förr i tiden, säger Mattsson.
Samtliga besökare i centrum har under skyltsöndagen kunnat rösta på sitt favoritskyltfönster. Totalt kom det in nästan 500 röster i årets tävling, ungefär som förra året.
I fjol vann Helena Johansson som äger Hemma hos Molly. Liksom 2013 när tävlingen körde igång. Så Hemma hos Molly har nu vunnit tre år i rad.
I år vann butiken igen med 237 röster. På andra plats kom Salong Guys & Dolls och på tredje plats Salong Saxarna.
– Hemma hos Molly är verkligen en värdig vinnare som tre år i rad skapat flera skyltfönster som alla har unika och vackra synintryck. Det är rätt och slätt imponerade, säger Rikard Mattsson.