Vinsten: En vecka i Boden
Tvåbarnsfamiljen Rostad från Harstad i Norge vann en veckas vistelse i Boden inklusive inträde till olika aktiviteter.- Super! sa pappa Torbjörn Rostad.
Torbjörn Rostad med Sigurd i knät och Vigdis Rostad med Ingeborg i famnen. De vann en veckas vistelse i Boden och valde att leva stugliv på campingen där de har vänner och bekanta.
Foto: Lena Tegström
Berättar på Facebook
De letade bland annat deltagare i en frågetävling. Omkring 300 personer deltog. Tio vinnarkandidater drogs ur högen med alla rätt svar och familjerna ombads skriva varför just de skulle vinna priset.
Valet föll på tvåbarnsfamiljen Rostad. Dels för att de aldrig varit i Boden tidigare, dels för att de är beredda att berätta om sina upplevelser på Facebook och Boden Turism hemsida.
- Vi vill att de ska göra det, men det bygger fortfarande på frivillighet, säger Marita Bergström, Boden Turism.
Tummen upp
Torbjörn och Vigdis Rostad med barnen Sigurd, 3 år, Ingeborg, 1,5 år, valde att leva stugliv på Bodens camping. De kom i lördags och har hunnit med att sola och bada.
- Det är fantastiskt, säger Torbjörn Rostad och gör tummen upp.
Vigdis Rostad tycker också det är fint och berättar att de har vänner som brukar semestra på Bodens camping. De är där nu, men Rostads hade inte åkt till Boden i år om de inte vunnit en veckas vistelse.
Hellre camping än hotell
De ska besöka Western farm och Nordpoolen. Torbjörn Rostad, som växte upp i husvagn, minns Teknikens hus i Luleå.
- Vi har funderat på att köpa en campingvagn, säger han och tillägger att det är bättre för barnen att vara på campingen än bo på hotell.
En stor fördel är att Bodens camping och bad ligger så när centrum, tycker Vigdis Rostad.
Svårt att veta
För att mäta utfallet på satsningen med resan till Norge fick de personer som tog emot olika erbjudanden en bokningskod.
- Det är inte så många som använt bokningskoden när de bokat in sig, men samtidigt märker de på anläggningarna av att det kommer fler norrmän. Vi vet inte vad det beror på och visar svårigheten med hur man ska mäta marknadsföringskampanjer, säger Marita Bergström.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!