Han bor efter vägen, liksom Linnéa Karlsson och Oskar Sandström som NSD knackade på hos i helgen.
De vittnar om att vägen delvis blivit sämre efter att den åtgärdades i fjol somras.
En person kontaktade NSD och berättade att vägen fullständigt faller sönder och bitvis stämmer det. Redan där den nya beläggningen startar efter Svartlå mot Harads står skyltar utställda om vägskador. Det är stora skador i vägbanan och på vissa ställen stora gropar där beläggningen lossnat.
Vad tycker du om den nya beläggningen?
– Förskräckligt dålig. Redan när den var nylagd hörde man när fordon med släp for förbi hur det lät dunk, dunk, dunk. Släpen studsade efter vägen. Det är fruktansvärt att en entreprenör får göra på det här viset, säger Stefan Jonsson.
Läs mer: Enligt projektledaren på Trafikverket går vägen inte att åtgärda just nu
Stefan Jonsson bedömer att problemen med beläggningen kan bero på okunskap, eftersom entreprenören enligt honom har anlitat okunnig och billig arbetskraft.
– Den sämsta sträckan är de första tre kilometerna från där de började med den nya beläggningen efter Svartlå, säger Stefan Jonsson.
– Fläckvis är vägen i mycket dåligt skick. Den nya beläggningen som de lade på är mycket tunn och stora sjok är borta. Det beror inte på att man plogat sönder vägen, utan beläggningen har helt enkelt släppt, säger Stefan Jonsson.
Oskar Sandström och Linnéa Karlsson bor en bit ifrån Stefan Jonsson. De berättar att entreprenören höll på med vägen hela sommaren långt in på hösten.
– Om den var dålig förut så är den nästan lika dålig nu och på sina ställen till och med sämre, säger Oskar Sandström. Tidigare var det nednötta hjulspår i beläggningen, men nu är det hål i asfalten och stora gropar i vägen. Det var det inte tidigare.
Han säger att det efter vägen ligger stora stenar av asfalt som släppt.
Såsom Oskar Sandström hört och förstått så har entreprenören använt återvunnen asfalt.
– Jag har för mig att de sa att det var ett experiment.
Utanför där han och Linnéa Karlsson bor är hastighetsbegränsningen 100 kilometer i timmen.
– Vägen utanför oss används som en omkörningssträcka, ofta kör förarna om precis utanför våra brevlådor, säger Linnéa Karlsson.
Fördelen med de omfattande vägskadorna på vägen utanför just deras fastighet är att hastigheten har sänkts betydligt.
– Så på det sättet får man väl säga att det är bra. Alla sänker inte farten, men de flesta, säger Linnéa Karlsson.