Jan-Olof utkämpade en sekundstrid med klubbkompisen Kenneth Andersson.
Sju sekunder skiljde mellan de båda bilarna i mål och det är mycket möjligt att striden mellan de två avgjordes redan i starten.
Kenneth fick nämligen motorstopp när han skulle ge sig ut på den allra första sträckan!
- Jag har något vajsing med tändningen, ibland tjuvstannar bara bilen, sa Kenneth.
Kenneth uppskattar att han tappade tio sekunder på startmissen och utan den hade rollerna kanske varit ombytta.
- Dessutom fick jag trassel med växellådan på sista sträckan och kunde mot slutet bara köra på en växel, suckade Kenneth.
Desto gladare var Jan-Olof Renberg, segraren.
- Jag upplevde inga bekymmer alls utan allt gick klockrent, tyckte Jan-Olof.
Trots startmissen tappade Kenneth Andersson bara fyra sekunder på Jan-Olof på första sträckan. Sedan körde de jämnt fram till sista sträckan där Jan-Olof var sex sekunder snabbare.
- Man kan förstås inte vara annat än nöjd när man vinner, sa Jan-Olof.
Brage Lundmark, med dottern Sofie som kartläsare, hade chansen att ta hem totalsegern i DM om han vann hemmarallyt.
Och det började bra när serieledaren Anders Nilsson, Lycksele, körde av redan i första riktiga kurvan på första sträckan!
- Då öppnade sig förstås en jättemöjlighet för oss och jag tyckte att vi kämpade bra, sa Brage.
Men han och Sofie fick nöja sig med andraplatsen bakom Magnus Lundgren, Boden.
Det innebar att totalsegern i DM gick till trean Thomas Lahti, Boden.
- Synd, när det var så nära, sa Brage.
En som också var nöjd med sin insats var Erik Wiklund, trea bland B-förarna.
- Vi hade inga större missöden, sa Erik som för första gången hade Robert Niemi, Kalix, med sig som kartläsare.
- Men jag körde på en sten och fick rejält rattutslag på sista sträckan. Det var väl det enda problem vi råkade ut för.
Erik var snabbast på två sträckor i Piterundan, den första och fjärde. Men han hade ingen chans att hota segraren Emil Fransson, Vännäs.
Upp till tvåan Dennis Jönsson, Luleå, fattades nio sekunder.
- Det är jag nöjd med. Jag tror inte jag kunnat köra mycket fortare än så här idag, sa Erik.