Här kör de på som vanligt - kunderna i franchisebutikerna skadeslösa

Kunderna som handlat på Expert i Kalix går skadeslösa ur konkursen.- Alla garantier gäller för varor som köpts hos oss, säger delägarna Viktoria Johansson och Anna-Lena Angeria.

Viktoria Johansson och Anna-Lena Angeria hoppas att allt ska vara ordnat inom några dagar.FOTO: K-L Sundqvist

Viktoria Johansson och Anna-Lena Angeria hoppas att allt ska vara ordnat inom några dagar.FOTO: K-L Sundqvist

Foto: K-L Sundqvist

KALIX2012-09-19 10:52

Experts konkurs slår olika mot kunder och företag.

När det gäller Kalix elektriska så har de ingått i Expert som ett fristående företag, närmare bestämt som franchisebutik, och därför drabbas de inte så hårt av konkursen.

- Det som händer är att vi får mycket extra jobb att ordna upp det här. Vi har Experts data- och mejlsystem och till en början kan det också bli svårt att få tag i varor. Även abonnemangssystemet drabbas och det kan också ställa till det under några dagar. Vi hoppas dock att kunderna har överseende, säger Viktoria Johansson och Anna-Lena Angeria.

Fristånde
När det gäller presentkort, garantier och eventuella reklamationer så gäller de som tidigare.

- Däremot kan vi inte ta ansvar för varor eller presentkort som köpts i andra Expertbutiker, säger Viktoria Johansson.

Kalix elektriska är också medlem i Elkedjan, också som franchisebutik. Den delen berörs inte.

- Vi är ett fristående företag och vi kör på som vanligt, säger delägarna.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om