Solna stad drog igång det nya kontaktcentret i januari i år, syftet med det uppges vara att göra det lättare att snabbt få svar och vägledning.
Kalix Tele 24 backar upp kontaktcentret med en så kallad overflow-tjänst, vilket innebär att de träder in och hjälper till när det ringer extra många samtal till Solna och köerna blir långa.
– Det är spännande att vi får vara del i ett ambitiöst projekt. Flera kommuner jobbar på liknande sätt i dag, men Solna siktar högt, säger Michael Persson, produktionschef vid Kalix Tele 24.
– Frågorna handlar om allt från skola och förskola till parkering, bygglov och äldreomsorg. Det ställer stora krav på kompetens, teknik och effektiva processer. Vi har inlett ett samarbete med Kalix Tele 24 som ska hjälpa oss att nå våra högt satta mål, säger Gyda Refslund, chef för Solna stads nya kontaktcenter.
Kalix Tele 24 är ett telefonistföretag som erbjuder allt från enklare svarstjänster till övertagande av hela växelfunktionen.
Kunderna är små och stora företag, myndigheter samt organisationer i Norden.
Företaget grundades år 1992 och på huvudkontoret i Kalix samt kontoren i Luleå, Haparanda och Stockholm finns i dag omkring 160 anställda.