Bilen gick att få ihop efter smällen mot vänster fram.
- Jag kom ändå ut hyfsat bra och tog rygg på Jimmy Holmqvist (Gestrike). Han brukar ju vara snabb så det borde räckt till en bra tid. I stället gick hans gasreglage sönder så han inte riktigt kunde gå fullt, jag kom ändå inte förbi och tiden blev för dålig, säger Tiger.
Siktade på seger
Han beklagar sig över Haningebanan ("hopplös att köra om på, man måste komma bra ut direkt") där det till slut blev en tredjeplats i B-finalen efter enkel seger i C-diton.
- Kom ut som femma, var tvungen att avvakta och fastnade bakom Kristoffer Andersson (Dalby) när alla hade tagit alternativet. Jag försökte massera och ta mig förbi men det gick inte, menar Fredrik Tiger som hade en annan utgång i tankarna.
- Siktade naturligtvis på seger i B-finalen. Oturligt nog vann också Martin Nilsson (närmast jagande förare i totalsammanställningen) så nu är han bara åtta poäng bakom mig inför SM-finalen i Strängnäs, säger Tiger som själv ligger 21 poäng efter ledande Jimmy Holmqvist när sämsta deltävlingen räknas bort.
B-segern gick faktiskt ändå till länet sedan Thomas Öhman kört hem finalen med ledning från start till mål.
I A-finalen fick Älvsbyföraren dock punktering och tvingades bryta på tredje varvet, till en slutlig femteplats.
Problem hade också Jonas Östman. Luleåföraren startade med åttonde plats i första kvalet men körde sönder wattlänkaget i andra och missade efter 15:e plats i tredje kvalet finalerna med en hårsmån.
Andreas Sandberg, Kalix, startade med ledning i första kvalet men snurrade bort sig och blev senare uttryckt i räcket vid tredje.
Daniel Wikgren, Piteå, nådde som bäst en sjätteplats i 2400-kvalen och det räckte inte till final den här gången.