Det är inte ofta som det bildas kö efter en föreläsning vid Luleå tekniska universitet. Inte sedan astronauten Fuglesang var på besök i alla fall.
Efter Isabella Löwengrips föreläsning samlades folk för att blir fotograferade med henne eller för att skapa en kontakt för framtiden.Isabella Löwengrip, 19, blev känd genom sin blogg Blondinbella och i den skapade hon som 14-åring en karaktär.
- Jag har aldrig varit den där tjejen men jag märkte att ingen ville följa vad en vanlig tjej gjorde så jag hittade på allt. Den nya tjejen var skitcool, säger hon.
Fejkade först
Hon fejkade att hon bjudits på kändisfester och blev så uppmärksammad i medier. Till sist började de riktigt inbjudningarna komma. Den avgörande insikten om att hon kanske kunde göra pengar på sitt bloggande fick hon när tidningen Dagens media uppskattade värdet på hennes blogg till fem miljoner kronor.
Isabella Löwengrip vill propagera för att företag ska använda sig mer av sociala medier.
- Det behöver inte alltid vara personligt. Syftet är att underlätta en dialog med kunder, kunna svara på kritik och få en kommunikation.
Hon ger exempel.
- SJ svarade på sin Twitter hela tiden under tågkaoset i vintras, de lämnade information och bad om ursäkt. Alla som var där inne fick en bättre bild av företaget genom det, "de svarade i alla fall på mitt twitterinlägg på en gång".
Läs mer i morgondagens NSD!
Blondinbella: "Jag hittade på allt"
Isabella Löwengrip, skaparen av bloggen Blondinbella:- Alla företag borde ha en blogg där människor kan lära känna företaget och också den som driver det, säger hon.
Isabella Löwengrip alias Blondinbella
Foto: Maria Ekman
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!