Inne i den stora anläggningen på Porsön arbetar 122 personer från inhyrningsföretaget Randstad, det företag som Scania har avtal med.
Så många har aldrig varit inhyrda tidigare.
– Det är all time high, säger John Berglund, account specialist på Randstad.
Antalet inhyrd personal är en indikator på hur stor produktionen är på Ferruform.
Fabriken går just nu på maxfart, med femskift. Så har det varit sedan i somras, uppger Johan Balck, vd för Ferruform.
– Vi har nog aldrig petat ut så mycket grejer per dag som vi gör nu. Vi är inne i en mycket bra trend jämfört med tidigare år, säger han.
Förklaringarna till den ökade produktionen stavas Europa och Brasilien.
Ökad efterfrågan
I Europa träder nya miljöregler, Euro 6, ikraft vid årsskiftet, och det har ökat efterfrågan på Euro 5-lastbilar, som många vill köpa på sig innan de nya reglerna kommer.
I Brasilien har åkarna fått förmånliga finansieringserbjudanden vid lastbilsköp.
– Det tackar vi för. Vi levererar mycket mer än normalt till Brasilien, säger Johan Balck.
Det här är dock ingen efterfrågan som Scania kan räkna med på lång sikt. Starten på 2014 vågar Johan Balck inte sia om.
– Där är det mer osäkert. Euro 6-lastbilarna blir något dyrare för kunderna, säger han.
Senaste året Ferruform gjorde vinst var 2008. Sedan kom finanskraschen och en rad dåliga år. Värsta resultatet var 2009 med ett minus på nära 160 miljoner, och relationen mellan Metallklubben och ledningen har varit mycket ansträngd. I fjol slutade tidigare vd:n Lennart Wiksten. Han ersattes med Balck, som då kom från Scania i Ryssland.
Den nya ledningen vill lyfta fram att man jobbat hårt med att bygga förtroende och skapa engagemang på arbetsplatsen.
Förändrat klimat
– Vår senaste medarbetarenkät visar på en bra förändring jämfört med för två år sedan, säger Johan Balck.
– Det här är inte bara för att det är bättre tider nu. Kurvan pekar uppåt, säger Anna Rosendahl, personalchef.
Metallklubbens ledning anser att det här arbetet går åt rätt håll, även om man inte är överens om allt.
– Det är en bättre relation nu, säger Mats Johansson, klubbordförande.
– Det var väldigt dåligt 2011-2012, säger Thomas Nyberg, vice ordförande.
I fjol var Ferruforms förlust 66 miljoner. Eftersom bolaget i praktiken är en produktionsenhet inom Scania så är resultatet beroende av intern fakturering, hur man lämnar koncernbidrag och annat.
Men målet är att göra plusresultat, eller så nära noll som möjligt.
– Vi har en mycket konkret plan för att komma dit och ska vara där kvartal fyra 2015, säger Johan Balck.