Det slogs på stort under fredagskvällen när Luleå näringsliv arrangerade årets näringslivsgala och delade ut en mängd priser till förra årets mest framgångsrika företagare.
"Härligt näringsliv"
Till årets företagare utsågs Robert Lindström på profilföretaget Company Line som arbetar med att sprida sina kunders varumärken.
- Det är roligt att jobba i Norrbotten. Vi har ett härligt näringsliv här, säger Robert Lindström.
Men priset som årets Varumärke gick till ett betydligt större företag. Det sociala nätverksföretaget Facebook. Joel Kjellgren, chef på Facebooks datacenter i Luleå, menar att de värnar mycket om sitt varumärke, som i dag är bland de största i världen.
- Vi är otroligt stolta över vårt varumärke. Det är något vi får lära oss från dag ett egentligen och det är roligt att vi och Luleå blivit synonymt här, säger han och fortsätter:
- Speciellt att vårt varumärke blivit så förknippat med Luleå.
Satt Luleå på världskartan
Juryns motivering till priset var att företaget bidragit till att placera Luleå på världskartan.
Årets nyetablering gick till företaget Event Gammelstad som marknadsför världsarvet som turistmål.
Men prisvinnaren Elin-Alexandra Sundström hade hoppats på en av konkurrenterna.
- Jag var helt säker på att RFSL skulle vinna. Och hoppades lite på det. Jag tycker de är fantastiska, men jag är glad att andra också ser värdet i världsarvet och Gammelstads kyrkstad. Jag är uppvuxen där och det är den bästa platsen på jorden. Därför är jag glad att kunna öppna den här verksamheten, säger hon.
Sex jurygrupper har, oberoende av varandra, tagit fram de nominerade och vinnarna.