Facebooksidan Norrbotten, med över 30 000 gilla-markeringar, besöks regelbundet av läns-
bor som lägger upp bilder och annat smått och gott för att hylla vår nordliga landsända.
Bakom den står digitala reklambyrån In the cold i Piteå, som
även har tusentals följare på Twitter.
Och nu har reklambyrån orsakat en lustig kontrovers i den virtuella världen.
"En humoristisk jargong"
Detta efter att In the cold häromdagen publicerade en ironisk passning till Västerbotten efter en stor klamydiaökning som det rapporterades om även i riksmedia.
"Vi kan inte vara bäst på allt. Grattis Västerbotten", twittrade de med länk till en artikel i Dagens Nyheter.
Kommentaren missades inte av Västerbottens-Kuriren, som nu uppmärksammar det hela under rubriken "Norrbotten hånar länet".
Brukar ni driva ofta med Västerbotten i era Twitter- och Facebookflöden?
- Det är en humoristisk jargong i allmänhet på Twitter. Vi har tidigare skämtat om snökaoset i Stockholm, det blev ganska mycket diskussion då också. Men det kan lika gärna vara på norrbottningarnas bekostnad.
- Vi förändrade Norrbottens länsvapen, skölden, med både en vildman och vildkvinna. Det väckte lite debatt, vi tyckte att skölden skulle vara jämställd, säger Jan Wimander, verkställande direktör på In the cold.
Hade ni kommenterat klamydianyheten om den gällde Norrbotten i stället?
- Det hade vi lika gärna kunnat göra.
Kan vi dra några andra slutsatser av denna lilla "storm" i det sociala medielandskapet?
- Nej, inte det, säger Jan Wimander och skrattar gott.