Nu startar NSD:s nya digitala kundservice

I dag lanseras NSD:s nya digitala kundservice.
Nu blir det enklare att läsa E-tidningen, hantera din prenumeration och ta del av exklusiva Vip-erbjudanden.
Samtidigt måste alla läsare som vill kommentera artiklar  skapa ett konto i kundservicen.
- Vi vill underlätta för våra trogna prenumeranter, säger NSD:s chefredaktör Kalle Sandhammar.

Så här ser NSD:s digitala kundservice ut. Det är viktigt att du som prenumerant registrerar dig och skapar en användare här.

Så här ser NSD:s digitala kundservice ut. Det är viktigt att du som prenumerant registrerar dig och skapar en användare här.

Foto:

Luleå2013-04-08 06:00

NSD står inför stora och positiva förändringar. Många har redan upptäckt vår nya E-tidning, där prenumeranterna kan ta del av papperstidningen digitalt genom inloggning, och under hösten får vår nyhetssajt NSD.se ett helt nytt utseende - med fullspäckat innehåll.

Ett led i utvecklingen är den nya digitala kundservicen som lanseras på NSD.se från och med i dag, den 8 april. Alla våra prenumeranter har redan fått ett brev hemskickat med utförligare information om vad det innebär att registrera sig, dessutom med chans att vinna fem stycken iPad Mini.

NSD:s chefredaktör Kalle Sandhammar berättar mer om bakgrunden till den nya kundservicen.

- Vi vill samla all kundservice på ett ställe och underlätta för våra trogna prenumeranter. Kan man inte läsa tidningen hemma, ska det vara enkelt att läsa E-tidningen. Tidigare har det varit alldeles för krångligt och nu bättrar vi oss.

"Högt i tak"
Det är alltså viktigt att du som prenumerant skapar ett konto och i NSD:s kundservice.

Du får stor nytta av detta när du exempelvis ska flytta tidningen till din sommarstugeadress eller vill ta del av alla exklusiva Vip-erbjudanden.

Dessutom måste du vara registrerad NSD-användare för att i fortsättningen kunna kommentera en artikel på NSD.se.

Förändringen görs bland annat mot bakgrund av den stora diskussionen om näthatet som sprids via tidningarnas kommentarsfält.

- Vi vill ha högt i tak i diskussionsforumen men undvika kränkande eller rasistiska kommentarer. Därför vill vi att den som ska kommentera artiklar på NSD.se registrerar en användare hos oss, precis som på många andra sajter.

- Man kan dock fortfarande vara anonym ut mot läsarna på sajten. Kommentarerna kommer också fortsatt att vara förhandsmodererade, säger chefredaktör Kalle Sandhammar.

Gratis registrering
Icke-prenumeranter får också registrera sig gratis i NSD:s kundservice och kan även framöver kommentera våra artiklar på nyhetssajten.

Samtidigt planerar NSD att börja ta betalt för innehållet på nyhetssajten, med start i höst.

- Vi vill bidra med en högkvalitativ bevakning av Norrbotten även i framtiden, både i papperstidning, på webben och i mobiltelefonen. Hur man än gör kostar det pengar, och det innebär att vi i långa loppet inte kan skänka i väg innehållet gratis på webben.

- Men alla betalar givetvis bara en gång. De som är prenumeranter och har registrerat sig i kundservicen kommer inte att märka något när vi börjar ta betalt på webben. För att detta ska fungera smidigt vill vi att så många som möjligt ska registrera sig redan nu, säger Kalle Sandhammar, NSD:s chefredaktör.


Fotnot: Att skapa ett konto är enkelt och går snabbt. Gå in på: http://kundservice.nsd.se/login.aspx och klicka in di gpå vår nya kundservice.

Stöter du på problem?

Telefon till support: 0920 - 26 27 60. Öppen mellan 08.00 - 21.00. Mejla: abonnemang@nsd.se.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om