– Uppfattningen människor har om Postnord är inte så positiv just nu, tyvärr. Vårt syfte med den här resan är därför att komma ut för att berätta om vår verksamhet och lyssna på människors synpunkter, säger nya VD:n Annemarie Gardshol som är på plats tillsammans med lokal personal i den stora turnébussen.
En som delat med sig av sina tankar är Paul Drugge från Råneå.
– Jag har haft stora problem under hösten. Jag fick vänta på brev som levererades flera månader efter att de postats. Men det har varit bättre under våren så jag ska inte bara klaga, säger han.
Leif Karlsson från Luleå besöker också Postnord. Han tycker att det är krångligt med flera olika postleverantörer i Sverige.
– Om det nu saknas ett brev som jag väntat på är det svårt att veta vem man ska klaga hos – jag vet ju inte vem som fått i uppdrag att leverera det, säger han.
Under de nästan 16 000 samtal som Postnord haft hittills under turnén har frågorna dominerats av två ämnen.
– Det är synpunkter på brevutbärningen och de administrativa avgifterna vi börjat ta ut på "Kinapaketen", säger Gardshol.