Spelet överträffar filmföräldern

Luleå2009-04-25 06:00
 När jag och en vän såg biotrailern för långfilmen Wanted förra året började vi faktiskt gapskratta. Det var dock inte den överdrivet munplutande Angelina Jolie som sprang runt i framtidsdoftande miljöer som var den främsta orsaken. Istället grundade sig skrattet i det Angelina gjorde - med pistolen i högsta hugg lyckades hon, med enbart en handvrickning, liksom skruva sina skott. Hela tanken kändes så banal att vi båda nickade instämmande i tanken om att licensspelet inte var långt borta.   
Svenska Grin, kanske mest kända för Ghost Recon Advanced Warfighter, gör dock licensen mer rättvisa än den egentligen förtjänar. Någonstans bakom stereotyperna och det krystat varierade upplägget finns nämligen en actionstomme som bitvis påminner om spel som Gears of War och just Ghost Recon. Heta strider, en schysst visuell presentation och många intensiva passager gör också sitt till för att skapa ett spel som överträffar sin filmförälder. Grin lyckas förvisso inte skapa sin mest spännande titel, men levererar ändå något som visar att utvecklarens lägstanivå är högre än vissa av konkurrenternas högstanivå. Det om något bådar gott inför kommande Bionic Commando, som ju är den Grin-titel vi egentligen vill ha.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om