Succébloggare skapade kaos

Varför vill dottern absolut ha en rosa resväska? Svaret kan finnas på nätet, där bloggare som MissLisibell gör succé.Stundtals blev det nästan kaos i går när den tolvåriga flickan från Ödsmål besökte Luleå.

Tolvåriga bloggerskan MissLisibell visade upp sig för dem som följer henne på nätet.

Tolvåriga bloggerskan MissLisibell visade upp sig för dem som följer henne på nätet.

Foto: Per Lundström

Luleå2014-02-12 20:00

På ett år har hennes youtube-kanal, där smink och mode är i fokus, lyckats växa rejält. Och företag har inte varit sena att nappa på möjligheten att göra reklam för sina produkter.

Redan en kvart innan MissLisibells entré råder rejäl trängsel i gallerian. Många, främst unga flickor, tittar ivrigt omkring för att hinna fram först till bloggerskan.

Andra väljer dock att ta det lugnt.

"Följer henne på Youtube"

Familjen Strömberg från Kalix har tagit sig till evenemanget, främst på grund av tolvåriga dottern Emilia.

– Hon följer henne på youtube. Hon ville se henne i verkligheten, förklarar mamma Lillemor Strandberg.

Det var dottern som uppmärksammade besöket och modern noterade datumet. Sedan var det bara att packa in sig i bilen när dagen väl var inne.

Trebarnsfamiljen har hunnit shoppa och få i sig lite mat, vilket kanske var klokt med tanke på det som väntar.

För som på en given signal hörs ljusa skrik och rallyt startar...

Andra väljer att ta det lugnt. Stefan Strömberg och sonen Lucas sitter lugnt kvar på golvet.

– Vi tar det lugnt. Vi får lika vänta, vi är vana, säger Stefan Strömberg som känner sig som en taxichaufför.

"Inte dyra krämer"

Att unga flickor ska sminka sig, är inte en tanke han helt förlikat sig med.

– De behöver inte dyra krämer. Vi försöker att inte köpa så mycket. Det är bättre att ge pengar så att barnen får spara till det de vill ha.

"Lämmeltåget" drar vidare ut mot parkeringen.

– Jag vet då inte ens vem det är, säger Stefan Strömberg som ställt sig vid sidan om igen när tåget nått Storgatan.

En skymt av bloggerskan får han dock när hon ställer sig upp för att ge så många flickor som möjligt chansen att föreviga mötet.

Trycket blir dock så stort att bolaget, som gör en film från besöket, blir tvungna att mota bort massan.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om