Webbsajt polisanmäls

En manifestation mot det oprovocerade våldet.
Så presenterade sig Non Fighting Generation i ett tiggarbrev till flera företag. Fredrik Åström, privatmarknadschef på Norrbottens media valde att tacka nej till erbjudandet.
Trots det använder föreningen Norrbottens medias logotyper i sin verksamhet.

Fredrik Åström, privatmarknadschef på Norrbottens media.FOTO: Tommy Lundqvist

Fredrik Åström, privatmarknadschef på Norrbottens media.FOTO: Tommy Lundqvist

Foto: Tommy Lundqvist

LULEÅ2012-11-10 10:21

I sin jakt på sponsorpengar skriver föreningen i tiggarbrevet att det oprovocerade våldet i samhället blir ett allt större problem och våldet sprider sig allt lägre ner i åldrarna.

Misstänksam
Föreningen är inte blygsam i sin presentation.

"Vi på Non Fighting Generation har nu bestämt oss för att göra det vi kan för att vända denna utveckling. Vår idé är att satsa på ungdomarna i vårt samhälle, det är ungdomarna som är vår framtid och som även kan påverka hur framtiden ska se ut", skriver man i sponsorbrevet.

Fredrik Åström, privatmarknadschef på Norrbottens media, blev tidigare i våras kontaktad av företrädare för Non Fighting Generation.

- Jag blev misstänksam och jag valde att tacka nej till erbjudandet, säger Fredrik Åström.

Utnyttjar våra varumärken
Trots detta använder föreningen Norrbottens media i sin annonsering.

- Jag fick information att vi fanns som huvudsponsor på deras webb där de utnyttjar våra varumärken NSD och Norrbottens-Kuriren för att locka andra organisationer att betala in sponsormedel till deras manifestationer. Vi har även fått information om att några manifestationer aldrig ägt rum, att flera företag betalat in pengar och att personerna bakom företaget sedan tidigare är kända för tvivelaktiga affärer/bolag, säger Fredrik Åström som har polisanmält webbsajten och männen bakom bedrägeriet.

Fredrik Åström har försökt komma i kontakt med de ansvariga men ambitionen har varit verkningslös.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om