Hur har det gÄtt sedan starten?
â Sedan starten har det gĂ„tt uppĂ„t för oss, vi mĂ€rker att vĂ„ra produkter Ă€r efterfrĂ„gade i alla Ă„ldersgrupper. Vi har kunnat tillföra nĂ„got nytt, i PiteĂ„ har det exempelvis inte funnits en renodlad tĂ©- och kaffebutik pĂ„ vĂ€ldigt lĂ€nge. Och nu stĂ„r vi inför en ny och spĂ€nnande fas med Mall of Scandinavia, sĂ€ger Malin Henriksson, delĂ€gare pĂ„ Nellys varma drycker och tĂ©.
Hur kÀnns det att blivit erbjuden den hÀr platsen?
â Det kĂ€nns verkligen stort, vi Ă€r enormt ödmjuka inför det hela och tror att det kan bli en enorm utvecklingsmöjlighet för oss. VĂ„rt mĂ„l Ă€r ju att bli Norrbottens ledande te- och kaffehandel, och den hĂ€r platsen kan ju leda till att folk i andra delar av Sverige fĂ„r en ökad kĂ€nnedom om oss.
Mall of Scandinavia tog kontakt med Nellys efter att ha upptÀckt deras varumÀrke och tÀnkt att deras norrbottniskt inriktade te- och kaffehandel skulle tillföra nÄgot till köpcentret, men det Àr Ànnu inte bestÀmt hur lÀnge de kommer inneha platsen.
â Vi öppnar i maj/juni, men vi förhandlingarna om hur lĂ€nge vi ska ha platsen Ă€r fortfarande igĂ„ng. Vi har haft en jĂ€ttefin dialog med ledningen pĂ„ Mall of Scandinavia. De vill att vi börjar med ett Ă„r som popup för att sedan etablera oss permanent, vilket vi absolut inte tackar nej till om förutsĂ€ttningarna kĂ€nns rĂ€tt, sĂ€ger Malin Henriksson och Jacob Brandon-Cox, sales manager commercial partnerships nordics pĂ„ Mall of Scandinavia fortsĂ€tter:
â Vi har tillsammans diskuterat etableringen av deras verksamhet i vĂ„rt köpcenter och ser en oerhörd potential för dem att vĂ€xa tillsammans med oss.
Vad gör det hÀr för er verksamhet?
â Framför allt skapar vi ett större kontaktnĂ€t. Men vi fĂ„r ocksĂ„ chansen att upptĂ€cka en bredare marknad och nĂ„ ut till fler kunder, utflyttade norrbottningar som vill kĂ€nna anknytning till lĂ€net till exempel.
Vad har ni för planer framöver?
â Vi har haft en dialog med Westfield, som Ă€ger Mall of Scandinavia och andra gallerior i Europa, om att eventuellt öppna en butik i Danmark. Sen har vi Ă€ven en ambition att starta nĂ€thandel, sĂ„ att man kan ta del av vĂ„rt sortiment oavsett var man bor. Men om vi tĂ€nker mer i nĂ€rtid sĂ„ ska vi börja erbjuda tĂ©- och kaffeprovningar, dĂ€r vi lĂ€r mĂ€nniskor om dryckerna, vad som passar till vad och sĂ„ vidare., avslutar Malin Henriksson.