Fotorealistiska spel kan vara här om tio år

Spel2009-05-30 06:00
Utvecklare har länge pratat om att framtiden ska bära med sig fotorealistiska spel. I branschtidningen Gamasutra säger grundaren av Epic och skaparen av Unreal 3-motorn, Tim Sweeney, att han tror att det är möjligt att skapa så realistiska spel om tio till 15 år. Enligt honom består grafisk realism av "komplett realistiskt ljus som påverkas i realtid, perfekt ytutjämnad grafik och statiska och rörliga scener i filmkvalitet".
- Ett imponerande spel som den senaste Half-Life-expansionen, Gears of War eller de från Bungie är extremt orealistiska jämfört med en skådespelare i en film, enbart på grund av de riktigt fina nyanserna av mänskligt beteende.Svaret på hur man ska uppnå fotorealistiska spel stavas kort och gott enorm datorkraft, enligt Sweeney.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om