Landets näst största turnering byter logga

Efter 28 framgångsrika år får fotbollsturneringen Piteå Summer Games en ny grafisk identitet.

Nyhet. Så här ser Piteås Summer Games nya logga ut. Kjell-Anders Johansson, verksamhetschef, och Anna Bogren Dahlberg tillträdande verksamhetschef visar.

Nyhet. Så här ser Piteås Summer Games nya logga ut. Kjell-Anders Johansson, verksamhetschef, och Anna Bogren Dahlberg tillträdande verksamhetschef visar.

Foto: PSG

Fotboll2017-12-20 10:40

Logotypen med en fotbollsspelare och boll är ett minne blott. Numera är det en midnattssol och fotboll som gäller (se bild ovan).

– Vi behöver följa med vår tid och kände att det var dags att få ett fräschare utseende med en logotyp med tydligare fokus på vår stora försäljningsfördel, möjligheten att spela matcher under midnattssol, säger Kjell-Anders Johansson, verksamhetschef på Piteå Summer Games, i ett pressmeddelande.

Han berättar att flera av PSG:s samarbetspartners har fått ta del av den nya logotypen och gensvaret har varit väldigt positivt.

Piteå Summer Games har redan drygt 140 lag anmälda till kommande sommars fotbollscup.

– Målet är att hamna på deltagare från ett 20-tal länder och som det ser ut nu verkar det vara full möjligt att uppnå. Jag har rest runt en del i Sydamerika den senaste tiden och bland annat kan det bli comeback för deltagande från Chile, säger Johansson.

I senaste sommarens PSG deltog cirka 20 000 spelare, 2 500 ledare och 10 000 föräldrar samt inresande från närliggande kommuner.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!